Prikaz knjige: "Obrazovanje u razvoju: svezak 3", Magnus Haavelsrud

Magnus Haavelsrud, “Obrazovanje u razvoju: svezak 3”
Oslo: Arena, 2020

dostupno za kupnju putem amazon.com

Uvod / Pregled knjige

U ovoj knjizi o mirovnom obrazovanju - "razvoj događaja" u množini - nadahnut je švedskim socijalnim znanstvenikom Gunnarom Myrdalom kada je - kritizirajući dominantnu misao u ekonomiji 60-ih - razvoj opisao kao kretanje vrijednosti vrijednosti u društvu i prema gore u svijetu. Ova knjiga mir smatra vrijednošću. Prema nedavnoj teoriji Johana Galtunga, mir se gradi uzlaznim pokretima jednakosti i empatije, kao i procesima zacjeljivanja prošlih i sadašnjih trauma u kombinaciji s nenasilnom transformacijom sukoba. Te se osobine mira mogu istražiti na svim mjestima i u vremenima, od svakodnevnog života do globalne razine. Tvrdi se da obrazovna energija odozdo i politička odozgo teže tražiti sklad - čak iu kontekstima snažnog antagonizma između kultura i struktura. Ova dinamičnost može se odraziti na kritiku i borbu protiv problematičnih kontekstualnih uvjeta, kao i na konstruktivne ideje i planove kako se ti uvjeti mogu promijeniti. Kulturni glas obrazovanja stoga je od političke važnosti, ukazujući na potrebu transformacije problematičnih - ponekad nasilnih - kontekstualnih uvjeta. U slučaju da takve okolnosti prevladaju, pedagoška aktivnost može odgovoriti prilagođavanjem postojećem stanju - ili se oduprijeti. Ako takav otpor nije moguć unutar formalnog obrazovanja, uvijek je moguće (do različitih stupnjeva poteškoća i opasnosti) u neformalnom i / ili neformalnom obrazovanju.

U 1. dijelu tvrdi se da je obrazovanje u razvoju prema više mira tema transdisciplinarne veličine. Sadrži sadržaje u rasponu od dijadičnih odnosa (pa čak i unutarnjeg mira) do prevladavajućih struktura na globalnoj razini. Mikrokulturne kvalitete susreću se s kvalitetama u globalnim strukturama i njihovi su odnosi presudni u stvaranju novih mirovnih zbivanja - uključujući aktere od pojedinaca do nacionalnih država i globalnih korporacija, kao i organizacija na bilo kojoj razini / vremenu. Poglavlja 1. do 3. uvode teorijske perspektive obrazovanja u razvoju prema miru u kojem složenost njegove supstance ne postavlja samo pitanje što treba smatrati valjanim sadržajem, već i kako se sadržaji odnose na različite oblike komunikacije i različite kontekstualne uvjete. Dijalektički odnosi između sadržaja, oblika i kontekstualnih uvjeta su središnji u transdisciplinarnim metodologijama - čiji se embrionalni korijeni nalaze u inicijativama za odgoj i obrazovanje za mir, što je prikazano u borbi protiv južnoafričkog apartheida, Borrellijevog socijalnog rada među uličnom djecom u Napulju i cjeloživotnog života Nomure integrirano obrazovanje podrijetlom iz Japana (poglavlje 4).

U drugom dijelu se tvrdi da razumijevanje odnosa između mikro i makronaredbi zahtijeva poštivanje više epistemologija ukorijenjenih u životnim svjetovima ljudi kada se traži njihovo sudjelovanje u razvoju ka većem miru. Životni svjetovi prikazani u romanima mladih južnoafričkih autora služe kao primjeri odnosa ljudi među sobom u transformaciji iz apartheida u demokraciju (poglavlja 2 i 5). Poglavlje 6 ističe korijene sadašnjih konstitutivnih pravila naslijeđenih iz prošlih carstava, a poglavlje 7 govori o tome kako društvenu znanost još uvijek karakteriziraju multiparadigmatske napetosti u njezinu razumijevanju moći i znanja.

Dio 3 bavi se obrazovnom politikom i metodologijama. Poglavlje 9 predstavlja obrazovni okvir za kreiranje politike za sudjelovanje, demokraciju i nenasilni građanski otpor u okolnostima Latinske Amerike. Poglavlje 10 raspravlja o pitanjima transnacionalnih i neoliberalističkih politika u obrazovanju koje podupire OECD, a posljednje poglavlje preispituje metodologiju mirovnog učenja u svjetlu teorije mira Johana Galtunga.

dostupno za kupnju putem amazon.com

Book Review

Howard Richards

Profesor Magnus Haavelsrud, sociolog obrazovanja na Norveškom sveučilištu za znanost i tehnologiju, sastavio je još jedan neophodan svezak svojih eseja o obrazovanju za mir. Imaju jedanaest. Poglavlje 1, Preispitivanje mirovnog obrazovanja; Poglavlje 2, Učenje prakse ljudskih prava; Poglavlje 3, Analiza mirovne pedagogije; Poglavlje 4, Tri korijena transdisciplinarne analize u mirovnom obrazovanju; 5. poglavlje, Akademija, razvoj i modernost „Ostalo“; Poglavlje 6, Kontekstualne specifičnosti u mirovnom obrazovanju; 7. poglavlje, Učenje o kontekstualnim uvjetima iz pripovijesti; Poglavlje 8, Moć i znanje u multiparadigmatskoj znanosti; Poglavlje 9, Sveobuhvatni program za razvijanje politika obrazovanja za sudjelovanje, demokraciju i građanski otpor iz nenasilne perspektive: slučaj Latinske Amerike; 10. poglavlje, Mirovno obrazovanje sučeljavanje sa stvarnošću; Poglavlje 11, Ponovno pregledavanje metodologije mirovnog učenja.

Alicia Cabezudo s Nacionalnog sveučilišta Rosario u Argentini koautorica je poglavlja 1 i 9. Oddbjørn Stenberg sa Sveučilišta Tromsø koautor je poglavlja 3.

Poglavlja knjige, kao i čitav život njezinog autora, izuzetno su ustrajni u predanom traganju za onim što je u biti jedno pitanje: što možemo učiniti kao ljudi i kao odgajatelji s razumnim osnovama za vjerovanje da će naša djela imati rezultate kakve namjeravamo? Rezultati koje namjeravamo nazvani su Mir. Mir je u početku definiran, slijedeći Johana Galtunga, kao povećanje empatije, pravednosti, transformacije sukoba i liječenja trauma. Ali ovo je samo početno. Ispunjavanje značenja ova četiri stupa mira i njihovo dopunjavanje drugim perspektivama je u tijeku.

Pitanje na koje treba odgovoriti je kako obrazovanje može podržati i možda pokrenuti uzlazne pokrete prema većem miru. Ključnu teorijsku premisu donosi Pierre Bourdieu: Objektivni društveni svijet s vremenom nastoji tražiti sklad s subjektivnim raspoloženjima ljudi (habitus). Slijedeći ovu liniju razmišljanja, premisa najavljena u prvom poglavlju kao primjenjiva na sva poglavlja jest da obrazovna energija odozdo i politička energija odozgo s vremenom teže međusobnom skladu. Obrazovanje može biti sila promjene.

Inače se navodi, sukob između kulture i strukture nastavit će se sve dok ono što propisuje prvo nije ono što opisuje opis drugog. Ponovno slijedeći Galtung, mirovno obrazovanje može se promatrati kao trostrano. Prvo se radi o razumijevanju svijeta kakav jest. Drugo, riječ je o budućnosti kakva će biti. Treće, radi se o promjeni budućnosti kako bi se usko uskladila s onim što bi trebalo biti.

U svojim metodologijama za razumijevanje ili "čitanje" svijeta, Haavelsrud i njegovi koautori mnogo nauče iz metode kodifikacije i dekodifikacije Paula Freire-a. Ponavljajući Habermasa i samog Freirea, oni smatraju da su subjektivni životni svijet učenika ključni za moralno učenje, ili, frejerski rečeno, savjest. Haavelsrud je posebno zainteresiran za "čitanje" životnih svjetova ljudi koji žive u nasilnom kontekstu, pod brutalnom diktaturom i gdje autoritarni režimi onemogućuju mirovno obrazovanje u školama i ograničavaju ga na mjesta neformalnog učenja. Međutim, Poglavlje 9 o obrazovnim politikama, primjerice, u suautorstvu s Alicijom Cabezudo, općenito je primjenjivo na demokratske vlade koje shvaćaju da opstanak i procvat demokracije ovisi o obrazovnim ishodima tamo gdje učenici dolaze, Haavelsrudovim riječima „zaštitnici ljudskih prava. " Mirovno obrazovanje spaja se s obrazovanjem za ljudska prava i obrazovanjem za demokraciju i vladavinu zakona.

Važna praktična lekcija je da je učenje sudjelovanja u raspravama i zajedničkog rasuđivanja važnije od zaključaka do kojih se može, ali i ne mora doći. Na primjer, da sam učitelj u srednjoj školi u ruralnom okrugu u crvenoj državi SAD-a, za moje bi učenike bilo važnije naučiti sudjelovati u razumnim raspravama i uvažavati međusobni doprinos prema njima, nego da prizna činjenicu da je Biden dobio više glasova od Trumpa.

Predviđanje budućnosti zahtijeva cjeloživotni angažman mirovnih odgajatelja i sveučilišnih programa koji ih pripremaju, s mnogim pitanjima o kojima se beskrajno raspravlja u društvenim i prirodnim znanostima te filozofiji i metodologiji znanosti. Potrebni su pozdravni glasovi koje je kolonijalizam utihnuo. No, iako mirovno obrazovanje u principu uključuje različite paradigme i različite perspektive, nije kao da ništa nije predvidljivo. Predvidljivo je da će ljudi, ako se trenutno dominantne makro strukture ne promijene, učiniti svoje stanište nenastanjivim. Iako se o ovom konkretnom pitanju ne govori u ovoj knjizi, čini se da se pretpostavlja da isti nedostatak mirovnog obrazovanja koji isključuje raspravu o drugim glavnim pitanjima s kojima se čovječanstvo nalazi u učionici isključuje kritiku društvenih snaga koje proizvode ekološku katastrofu. Slično tome, ista ona participativna demokracija koju mirovne obrazovne prakse na mikrorazini s vremenom će težiti stvaranju egalitarnijih, slobodnijih i bratskih makro struktura pogodnih za suočavanje, slobodno raspravljanje i racionalno preokretanje marša čovječanstva do eko-samoubojstva. (na primjer, str. 155)

Njegova predanost nastojanju da promijeni budućnost kako bi ono što će biti sličnije onome što treba biti čini mirovno obrazovanje normativnim područjem. Mir je ideal. Podučavanje mira je podučavanje ideala.

Riječima Haavelsruda, koji pak citira Betty Reardon, „Mirovno obrazovanje, dakle, nije samo eksperiment s idejama, već uključuje i cilj djelovanja na transformaciju sebe i svijeta. To podrazumijeva „... promovirati razvoj autentične planetarne svijesti koja će nam omogućiti da funkcioniramo kao globalni građani i transformiramo sadašnje ljudsko stanje mijenjajući društvene strukture i obrasce mišljenja koji su ga stvorili“. (str. 185, citirajući Betty Reardon, Sveobuhvatno mirovno obrazovanje: obrazovanje za globalnu odgovornost. New York: Teachers College Press, 1988. str. x)

Limache, Čile 1. veljače 2021
Howard Richards

Pridružite se kampanji i pomozite nam #SpreadPeaceEd!